vineri, 13 mai 2011

Virginitatea minciunii


Sunt o mincinoasa de meserie. Se castiga bine si pot trai decent. Aproape fiecare om din orasul nostru de provincie a dorit sa fie mintit intr-un mod nerusinat. Cu totii scormonesc intr-un trecut in care mai subzista decat amintirile unor mirosuri zbarcite si cauta o cale de a se intoarce acolo, in paradisul pierdut al copilariei lor nefericite. Va intreb, cum sa nu mint femeia ce inca serveste cina sotului disparut in urma cu 20 de ani plecat spre cumpararea unei cutii cu lapte ?
Cerul e spuzit de stele cazatoare. El jura ca aude marea aflata la mii de km distanta. Zambesc si-i gadil clavicula singuratica cu buzele. Freamata sub atingerea mea, se-ntoarce si-si afunda fata-n parul meu :
-Inca mai ai nisip in par.
Tipetele unor balene pierdute in larg strapungeau aerul. Printre sunetele lor ascutite gandurile mele sfioase incercau sa se transforme in cuvinte. Dar cuvintele sunt mincinoase, amagitoare si se sparg in aer precum baloanele de sapun. Ii iubesc literele mari, singuratice insirate rasfirat si neuniform, dar nu-i voi spune in veci pentru ca as minti.
Caldura dilatanta face ventilatorul sa-si faca ultima rotatie gafaita si sa se opreasca. Imi culeg cu aratatorul cateva borboane de transpiratie de la linia decolteului in timp ce mint o femeie plinuta in legatura cu viata ei sexuala. El se plimba precum o felina incarcerata, si cand vede scaunul eliberat de femeia voluminoasa si acum fericita imi intinde o bancnota noua. Imi ridic ochii mariti spre el si-mi raspunde domol :
-Minte-ma, minte-ma frumos.
Ma fastacesc si-mi simt limba agitata inotand in oceane de saliva.
-Trebuie sa ai o problema, numai asa te pot minti.
Isi duce mana catre fata, si-o odihneste cateva secunde peste buzele-i translucide si declara  plin de patos ca n-a avut nicio femeie-n viata lui. Buzele-mi infloresc intr-un zambet, limba mea se dezleaga si-i vorbeste inaintea oricarei ratiuni :
-Asta e o problema pe care va trebui s-o rezolvam.

*Asa sunt eu, imi place sa ajut oamenii.*

Un comentariu: